Friday, February 12, 2016

Bargain Buys!!


Purple Dress - ZARA
Panst - PULL & BEAR
Green Dress - PULL & BEAR

In January there were a lot of sales going on and even though I didn’t get to really go to any of them due to exams, I did manage to get my hands on some bargains here and there.

I got two dresses, a pair of pants and some shoes, but the shoes are for another time. I am so happy with the midi dresses I got. As you can probably tell by the photos, I have pretty long legs. I’m not complaining! However it does mean it can be quite tricky to find a dress which covers the entirety of your bum. Anyway, midi dresses are on trend now and I got me some!

The first, purple, dress I got at the very start of the sales in Zara. I don’t think this one was part of the sales, but it fits me perfectly and the price quite a bit lower than what you would usually expect from Zara. So, I thought I’d include this one.

The second dress, the green-greyish one, I got from Pull & Bear. I love this store. I find it lets you dress as indie as you want but still look  put together. I found this one in a row of basic dresses so again, I had a little bargain on my hands. In the picture I dressed this dress up with a sophisticated black pump. For now, however, since it has been freezing, I tend to wear it with some warm panties and a thicker heel. And I have to say, it tends to look a little army-ish, but I don’t hate it. :p

The last one, the brown button-up pants, was actually on sale. I got these in Pull & Bear as well. These pants are completely different from what I would normally wear, but I am excited to find out how I can make them fit in with the rest of my closet. I haven’t been wearing them yet because they are a bit short and like I said it has been quite chilly for the past weeks.


NEDERLANDS


Ik heb niet al te veel soldenkoopjes kunnen doen in januari aangezien ik middenin mijn examen periode zat. Toch heb ik hier en daar een paar koopjes op de kop weten te tikken.

Ik kocht twee kleedjes, een broek en een aantal schoenen. De schoenen zijn helaas voor een andere keer. Zoals op de foto’s te zien is heb ik best lange benen. En niet dat ik dat super erg vind ofzo. Maar dat maakt het vinden van kleedjes die ook daadwerkelijk je billen bedekken niet meteen gemakkelijk. Gelukkig zijn midi kleedjes dit seizoen helemaal in. Het is nu dus de tijd voor mij om mijn kast wat uit te breiden.


Het eerste kleedje dat ik kocht is het paarse kleed van Zara. Het was niet in de solden, maar het paste mij perfect en de prijs was een stuk lager dan wat je normaal gezien van Zara zou verwachten. Dus, ik heb het er maar bijgenomen!

Het tweede is een afgeschoten groen kleed van Pull & Bear. Ook deze was niet echt in de solden, maar ik vond het bij een rij basics voor een laag prijsje. Ik kon het niet laten liggen! In de foto droeg ik het kleedje met een simpele elegante zwarte pump. Voorlopig draag ik het echter met een warme panty en een dikkere hak. Het is namelijk nog véél te koud voor blote benen.

De laatste is de bruine/oker kleurige broek van Pull & Bear. Haha sorry, ben niet zo goed in het beschrijven van kleuren. Aan beide kanten sluit ze met een rij knopen en de pijpen zijn driekwart. Aangezien ik meestal enkel monochrome draag, is dit een totaal nieuw item in mijn kast. Zodra ik een manier vind om het te combineren met de rest van kast zal ik het dus een pak meer gaan dragen. Alleen nog even op beter weer wachten.

Share this PostPin ThisEmail This